Gesture, Font

ANNONSØRINNHOLD

På innsiden av Taxi Sør:

– For oss er alle kundene like viktige

Med ny fargeprofil, uniformer, logo, nytt telefonnummer og nye biler er Taxi Sør klare for en skikkelig "rebranding".

– Nå satser vi på en landsdekkende profil som kan styrke merkevaren vår, forteller salgssjef i Taxi Sør, Rikke Flo.

Taxi Sør fikk nye eiere i 2022 da Oslo Taxi kjøpte 51 prosent av aksjene. I samarbeid med de nye eierne ble Taxi Sør enige om å velge en felles visuell profil.

Den velkjente gule profilen er nå erstattet med en ny fargeprofil i rødt, hvitt og blått.

Og hvis du nå skal bestille taxi må du ringe det nye nummeret: 02322.

Taxi Sør ble stiftet i Kristiansand i 1992. I dag har selskapet 55 løyvehavere, 86 biler og 150 sjåfører som sammenlagt kjører i snitt 350.000 til 400.000 timer i året. Både lokalt og langdistanse.

– Vi kjører i dag i Kristiansand, Lillesand, Tvedestrand, Marnardal, Audnedal, Hægebostad, Åseral, Evje, Valle, Bykle og Bygland, Søgne og Songdalen, sier Flo.

Sikkerhet i høysete

I Taxi Sør er det trygt å si at mottoet til sjåførene er "sikkerhet i høysete".

– Alle sjåførene i Taxi Sør skal ha gjennomført førstehjelpskurs. I tillegg er det fokus på å sikre barn etter forskrifter med godkjente barneseter. Bagasje skal også alltid sikres forsvarlig før turen begynner, sier Rikke Flo.

Hun legger til:

– Sikring av rullestoler og handicaptilpassede biler er også viktig for oss.

Splitter nye biler

Ved Kilden møter vi Sølwi Kostøl fra Risør, som har jobbet som sjåfør i Taxi Sør siden 2011.

Her stiller hun i splitter ny uniform og ikke minst med ny bil i rødt, hvitt og blått.

– Det føles godt å ha de nye bilene på plass, sier hun og smiler til kollegene sine.

Siden Kostøl beskriver seg selv som overkant sosial og veldig glad i å kjøre bil, er det trygt å si at hun har havnet på rett hylle.

– Man treffer så mange forskjellige mennesker i denne jobben, og man får bruke omsorgen man har når man frakter mennesker fra a til b. Flere eldre er ensomme og slike småturer i taxi kan bety enormt mye for dem sosialt. For andre kunder er jeg nesten hobbypsykolog også. Det er en veldig givende jobb, sier Kostøl.

Alle sjåførene i Taxi Sør skal ha gjennomført førstehjelpskurs. I tillegg er det fokus på å sikre barn etter forskrifter, med godkjente barneseter. Bagasje skal også alltid sikres forsvarlig.

Kostøl gir ordet videre til sin gode kollega i Taxi Sør, Si Tan Nguyen. Han har jobbet som sjåfør i selskapet siden 2006.

– Jeg trives veldig godt i Taxi Sør og har hatt mange av de samme kollegene siden jeg startet for 16 år siden. Vi er et bra team. Hvis det er noen sjåfører som ikke rekker et oppdrag, så hjelper vi hverandre. Det viktigste er alltid at kundene skal komme trygt fram i rett tid, sier Nguyen med et smil.

I likhet med sin kollega valgte han taxiyrket fordi det er en sosial jobb.

– Jeg har alltid vært serviceinnstilt og likt å være sosial. Å kjøre taxi er rett og slett en trivelig jobb, oppsummerer Nguyen avslutningsvis med et smil.

Nye satsinger

Med ny profil kommer også nye satsinger. Nytt i år er at Taxi Sør også skal tilby VIP-taxi, for kunder som ønsker en kveld litt utenom det vanlige.

– Vi har nå muligheten til å hente kundene i helsvarte premiumbiler, og dresskledde sjåfører for de som måtte ønske dette. For mer info om dette, se nettsiden vår eller ta kontakt, sier Flo videre.

Vehicle registration plate, Automotive lighting, Tire, Car, Wheel, Grille

Nye satsinger

Med ny profil kommer også nye satsinger. Nytt i år er at Taxi Sør også skal tilby VIP-taxi, for kunder som ønsker en kveld litt utenom det vanlige.

– Vi har nå muligheten til å hente kundene i helsvarte premiumbiler, og dresskledde sjåfører for de som måtte ønske dette. For mer info om dette, se nettsiden vår eller ta kontakt, sier Flo videre.

Trenger du taxi?

Besøks Taxi Sørs hjemmeside her.

Nytt telefon-nummer: 02322

Husk at du får 50 eurobonus-poeng for hver hundrelapp du kjører taxi for hos Taxi Sør - når du bestiller med appen taxifix.

Om artiklene fra BrandStudio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av PMSør Brandstudio, en del av mediehuset Polaris Media Sørs annonseavdeling. Vi er opptatte av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright PMSør Brandstudio

Product, Mammal, Font